Mer fakta på min Nissan Sunny GTI-R -91

Motor modell - SR20DET
Motor typ - turbocharged inline four, dohc, 16 valves, intercooler
Kompression: 8.3:1
Turbo: Garret TB2804 (T3/T25 combination)
Electronic: electronic port injection
Väghållning: 4 wheel independent with front macpherson struts, rear parallel links
Växellåda: 5 växlad manuell
Drivning: 4wd system - ATTESSA with viscous coupling centre diff and viscous LSD
GTI-R har en väldigt sofistikerad fyrhjulsdrift kallad ATTESA (Advanced Total Traction Engineering System for all-terrain). Systemet känner av vilket
hjul som har minst grepp och flyttar effekten till det hjul som har mest grepp. Normalt är kraften fördelad 50/50 mellan framhjul och bakhjul men om
t.ex båda framhjulen förlorar greppet flyttas 100% av drivningen till bakhjulen.
Bromsar: vented front and rear with ABS - A4 sensor, 2 channel electronic anti-lock
Däck: Toyo Proxes T1-S 215x40 ZR17 88w